Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Re•Collection v/Nordisk Topdesign Enkeltmandsvirksomhed
CVR-nr. 41550856

Ravnhøjvej 1 8543 Hornslet

E-mail: [email protected] Tlf.: +45 52 28 20 00

Bestilling

Du køber ved at klikke på »Tilføj til kurv« knappen inde på produktsiden i webshoppen. Godkend derefter din bestilling. Du kan betale med Dankort, Visa eller MasterCard. Efter dit køb modtager du en ordrebekræftelse via e-mail på den e-mail-adresse du har oplyst. Herefter debiteres dit kreditkort når varen er afsendt.

Når du har bestilt din polstring:

  1. Vi kontakter dig hurtigst muligt med henblik på afhentning af din(e) stol(e). Du bestemmer selv om du vil afmontere stellene eller om vi skal afmontere og opbevare stellene for dig.

  2. Når vi har modtaget din(e) stol(e), kontrollerer vi om stolene er egnet til polstring. Her kontrollerer vi også hårdheden af stolens ryg.

  3. Vi påbegynder polstringen af din(e) stol(e). Vi sørger for at tage det gamle betræk af stolen(e), uden beregning.

  4. Når vi har polstret din(e) stol(e) sendes den/de retur til dig. HH Transport kontakter dig 1-2 hverdage inden levering med henblik på nærmere aftale.

Priser

Alle priser på fabriksnye varer er inkl. moms, inkl. skatter og afgifter angivet i danske kroner.

De brugte og renoverede møbler sælges under brugtmomsordningen og der pålægges ikke moms på varerne med mindre andet er angivet tydeligt.

Gebyr fra NETS betaler vi for dig, når varen købes på webshoppen.

Leveringsbetingelser

Hos Re•Collection vil vi gerne hjælpe dig helt i mål med dit nye møbel og derfor tilbyder vi blandt andet gratis levering på ordrer over 500 DKK (gælder kun ved levering i Danmark).

Ved levering af mindre ordrer indenfor Danmark benytter vi os af GLS. Ved større ordrer indenfor Danmark benytter vi HH transport, som er et eksternt transportfirma.
Ved levering til udland benytter vi os af UPS (United Parcel Service) eller et andet eksternt møbeltransport firma.

Leveringsproceduren ved større ordrer:

  1. Ved ordrer afgivet fysisk i showroom, per telefon eller mail klarmelder vi ordren og sender en ordrebekræftelse til dig på e-mail, samt et betalingslink.
    Ved ordrer afgivet på webshoppen, kan du betale med Visa DK, Visa, Visa Electron, MasterCard, Express Maestro og MobilePay, hvor du ved endt ordre modtager en ordrebekræftelse på e-mail.

  2. Herefter sender vi transportpapirerne til HH Transport.

  3. HH Transport vil indenfor 1-5 hverdage kontakte dig for, at aftale nærmere leveringstidspunkt.

    Skulle dette mod al forventning ikke være tilfældet, bedes du kontakte HH transport, Henrik Henriksen på tlf. 40 94 89 40.

Alle større ordrer leveres til hoveddøren. Ønskes der ind- eller opbæring, vil der blive påregnet et leveringsgebyr på 500 DKK, som afregnes med HH Transport.

Leveringstid

Vi sender altid din ordre hurtigst muligt med en leveringstid på 2 - 8 hverdage, hvis der er tale om en lagervare. Ved GLS ordrer modtager du automatisk din kvittering pr. e-mail med tilhørende Track & Trace nummer, så du kan følge leveringsprocessen.
For ikke-lagervarer vil der forekomme specielle leveringsvilkår. Leveringstiden i Danmark afhænger af den vare du bestiller og nærmere leveringsinformationen vil være oplyst på produktsiden i webshoppen.

For levering til øvrige lande uden for Danmark - kontakt os venligst for leveringstid og pris.

Kundeservice

Har du spørgsmål til levering, er du altid velkommen til at kontakte kundeservice på tlf. +45 52 28 20 00 mandag - fredag fra 9.00 - 16.00. Skulle der opstå spørgsmål vedr ordre leveringer foretaget med HH Transport skal henvendelser altid ske til Henrik Henriksen på tlf. + 45 40 94 89 40.

Fortrydelses- og returret

Der er 14 dages fortrydelsesret på varer købt fra vores faste sortiment - dvs. varer i de læderkvaliteter og farver, som føres i det faste sortiment. Fortrydelsesretten frafalder, hvis varen er fremstillet efter kundens specifikationer. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Det gør du ved at benytte standardfortrydelsesformularen her. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for flere af møblerne købt på webshoppen. Udgifterne for returnering kan forventes højst at beløbe sig til ca. 2000 DKK ved returneringer indenfor DK.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Levering af varer, som er fremstillet efter kundens specifikationer eller som har fået et tydeligt personligt præg er undtaget fortrydelsesretten.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering end hvad der er nødvendigt for, at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen modtages i samme stand som da varen blev købt, tilbagebetales det fulde beløb for varen til betalers konto ved returmodtagelse. Hvis varen er skadet eller ser ud til at have været brugt udover, hvordan forbrugeren ellers ville have behandlet varen i en butik, forbeholder Re•Collection sig retten til at fratrække et beløb tilsvarende værdiforringelsen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi det fulde købsbeløb modtaget fra dig, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Re•Collection
v/ Nordisk Topdesign Ravnhøjvej 1
8543 Hornslet

Re•Collection forbeholder sig retten til ikke at modtage pakker, der er sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret

Hos Re•Collection får du altid 2 års reklamationsret fra den dag, du har modtaget varen. Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes

tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Re•Collection
v/ Nordisk Topdesign Ravnhøjvej 1
8543 Hornslet

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Mads Bruun på tlf. +45 52 28 20 00. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen Carl Jacobsens vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr

Returformular

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende vare:

______________________________________________________________

Bestilt den: ____________________ Modtaget den: ____________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________

Forbrugerens adresse: ____________________________________________

Forbrugerens underskrift: ____________________________ dato: _________

(Kun hvis formularen meddeles på papir)

Formular for mangel/skade

Ved reklamation over en vare, udfyldes nedenstående formular og sendes til [email protected] OBS! Husk at vedhæfte billeder af varens fejl/skade/mangel.

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre brug af reklamationsretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende vare:

______________________________________________________________

Bestilt den: ____________________ Modtaget den: ____________________

Ordrenr.: _______________________________________________________

Navn: _________________________________________________________

Telefon: _______________ E-mail: __________________________________

Adresse: _______________________________________________________

Beskriv varens fejl / skade:

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: ____________________________ dato: _________

(Kun hvis formularen meddeles på papir)

Personlige oplysninger

For at kunne sende varer til dig registrerer vi dit navn, adresse, telefonnummer og e-mail-adresse. Oplysningerne behandles fortroligt og videregives ikke til tredjemand.

Personoplysningerne registreres hos Nordisk Topdesign og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige på www.recollection.dk er Direktør Mads Ole Keld Mosebo Bruun.

Som registreret hos Nordisk Topdesign, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: [email protected]

Læs mere om persondatapolitik her (Indsæt link til afsnittet om persondatapolitik)

Lædermøbler

Der kan forekomme variationer i læderet, som ikke er fejl, men blot bevidner ægtheden i læderet.

Læs læderbeskrivelserne her, samt informationer om pleje og vedligehold.

Kontakt

Du er altid velkommen til at kontakte os på [email protected] - alle mailhenvendelser vil blive besvaret indenfor 24 timer på hverdage. Derudover henviser vi til almindelige regler i købeloven om internetsalg.

Problemer med hjemmesiden?

Kontakt os venligst på [email protected] - vi bestræber os på at besvare din henvendelse hurtigst muligt.

Handelsbetingelserne er senest opdateret 05.03.2021.