Bytteservice

 

Vores service

Der er 14 dages fortrydelsesret på varer købt fra vores faste sortiment - dvs. varer i de læderkvaliteter og farver, som føres i det faste sortiment. Fortrydelsesretten frafalder, hvis varen er fremstillet efter kundens specifikationer. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Det gør du ved at benytte standardfortrydelsesformularen her(https://www.recollection.dk/dk/handelsbetingelser). I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for flere af møblerne købt på webshoppen. Udgifterne for returnering kan forventes højst at beløbe sig til ca. 2000 DKK ved returneringer indenfor DK.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Levering af varer, som er fremstillet efter kundens specifikationer eller som har fået et tydeligt personligt præg er undtaget fortrydelsesretten.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering end hvad der er nødvendigt for, at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen modtages i samme stand som da varen blev købt, tilbagebetales det fulde beløb for varen til betalers konto ved returmodtagelse. Hvis varen er skadet eller ser ud til at have været brugt udover, hvordan forbrugeren ellers ville have behandlet varen i en butik, forbeholder Re•Collection sig retten til at fratrække et beløb tilsvarende værdiforringelsen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi det fulde købsbeløb modtaget fra dig, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Recollection ApS

Muslingevej 36

8250 Egå

Re•Collection forbeholder sig retten til ikke at modtage pakker, der er sendt pr. efterkrav.

 

Reklamationsret

Hos Re•Collection får du altid 2 års reklamationsret fra den dag, du har modtaget varen. Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Henvendelse i forbindelse med en reklamationssag bedes rettes skriftligt til:

[email protected]

 

Varen sendes til:

Recollection ApS

Muslingevej 36

8250 Egå

Mærkning "reklamation"

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Mads Bruun på tlf. +45 52 28 20 00. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Carl Jacobsens vej 35

2500 Valby

www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr