Bytteservice
Bestilling
Du køber ved at klikke på »Tilføj til kurv« knappen inde på produktsiden i webshoppen. Godkend derefter din bestilling. Du kan betale med Dankort, Visa eller MasterCard. Efter dit køb modtager du en ordrebekræftelse via e-mail på den e-mail-adresse, du har oplyst. Dit kreditkort debiteres så snart din ordre bliver lagt til transport.
Generelle oplysninger
Recollection ApS
Muslingevej 36
8250 Egå
CVR-nr. 41550856
E-mail: [email protected]
Telefonnummer: +45 52282000
Priser
Alle priser er inkl. moms, inkl. skatter og afgifter angivet i danske kroner. Gebyr fra NETS og PayPal betaler vi for dig, når varen købes på webshoppen.
Leveringsbetingelser
Lagervarer leveres hurtigst muligt indenfor ca. 14 dage. Leveringstid for bestillingsvarer fremgår under varen på produktsiden. Vi gør opmærksom på, at vores leveringstider er ca. tider, da der kan forekomme uforudsete forsinkelser. Kontakt os evt. herom.
Ordrer på over kr. 1000,- leverer vi fragtfrit i Danmark, dog ikke til ikke-brofaste øer, kontakt os for pris herom. For transport til øvrige lande kontakt os herom.
Ved fragt til Danmark benytter vi os af vores egen chauffør, GLS eller Postnord (leveres på palle)
Ved fragt til udland benytter vi os af ekstern fragtmand (leveres på palle)
Alle større ordrer leveres til kantsten og ønskes indbæring vil der påregnes et leveringsgebyr. Kontakt os
venligst herom.
Fortrydelses- og returret
Der er 14 dages dages fortrydelsesret fra fakturadato på varer købt via vores webshop eller bestilt gennem vores kundeservice. Bemærk du bedes tjekke varens stand snarest efter modtagelse og senest inden 14 dage. Dog frafalder fortrydelsesretten hvis møblet har fået efterbehandling fx. voks eller lign. da læderet kan ændre udtryk.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives pr. mail til [email protected]
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for: alle møbler købt på webshoppen. Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr. 2000,00.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer (mål, stof- og lædertyper etc. som ikke er i det faste sortiment) har fået et tydeligt personligt præg eller efterbehandling, er der ikke fortrydelsesret på.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen modtages i samme stand som da varen blev købt, tilbagebetales det fulde beløb for varen til betalers konto ved returmodtagelse. Hvis varen er skadet eller ser ud til at have været brugt udover, hvordan forbrugeren ellers ville have behandlet varen i en butik, forbeholder Recollection sig retten til at fratrække et beløb tilsvarende værdiforringelsen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes/leveres til:
Recollection ApS
Muslingevej 36
8250 Egå
Recollection forbeholder sig retten til ikke at modtage pakker, der er sendt pr. efterkrav.
VIGTIGT: Din faktura vedlægges varen
Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler hos os som forbruger, har du 2 års reklamationsret fra fakturadato (den dag ordren er klarmeldt til transport) på polstring og øvrige renoveret møbler. På varer der står listet som ‘UBRUGT’ har du 5 års reklamationsret fra fakturadato (den dag ordren er klarmeldt til transport) på stel og 2 års reklamationsret på polstring. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug (læs under ‘lædermøbler’ længere nede) af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for 1 måned efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes/leveres til:
Recollection ApS
Muslingevej 36
8250 Egå
VIGTIGT: Din faktura vedlægges varen
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Mads Bruun på telefon: +45 52282000. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr
Personlige oplysninger
For at kunne sende varer til dig registrerer vi dit navn, adresse, telefonnummer og e-mail-adresse. Oplysningerne behandles fortroligt og videregives ikke til tredjemand.
Personoplysningerne registreres hos Recollection og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Den dataansvarlige på www.recollection.dk er Direktør Mads Bruun.
Som registreret hos Recollection har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: [email protected]
Lædermøbler
Der kan forekomme variationer i form af strækmærker (mørkere streger) og ar fra dyrets liv i læderet, som ikke er fejl, men blot bevidner ægtheden i læderet. Anilin læder tåler ikke direkte sollys, høj gulvvarme eller varme fra andre kilder som står tæt på møblet, da læderet derved falmer, udtørrer eller slipper fra skallen.
Pleje af Anilin læder: https://sorensenleather.com/collections/care/
Kontakt
Du kan kontakte os på [email protected]. Derudover henviser vi til almindelige regler i købeloven om internetsalg.
Handelsbetingelserne er senest opdateret 01.10.2024